Kia Ora! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Wendy - WaarBenJij.nu Kia Ora! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Wendy - WaarBenJij.nu

Kia Ora!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

27 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Nou, de plannen zijn flink veranderd in een week! Vrijdag ben ik op de dagtrip door Auckland geweest, echt een hele leuke dag. Verschillende mooie plekjes gezien, waarvoor je echt het centrum uit moet, en allemaal leuke mensen ontmoet. Al gauw kreeg ik de kriebels om verder te reizen, Auckland is niet een stad waar ik mn draai kan vinden en ik hoorde al van veel mensen dat het een moeilijke plek is om werk te vinden.

Dus vrijdagavond heb ik besloten om een buspas te kopen bij Stray, een hop-on-hop-off busmaatschappij die je via de mooiste plekjes naar je bestemming brengt. Eerst maar eens een beetje reizen en mensen ontmoeten en dan per bestemming bepalen of ik er langer wil blijven. En wat een goede beslissing was dat!

Nadat ik de zaterdag had besteed aan wassen, spullen pakken en me nog een beetje inlezen in wat ik ga doen ben ik zondagochtend vroeg vertrokken uit Auckland. Eerste stop: Raglan, een klein surfersstadje waar ik eigenlijk niet veel van heb gezien want wij hadden een hostel buiten het centrum. Tegen een berg aan, midden in het bos. Echt supermooi! Een aantal mensen van de bus ging surfen en ik ben een flinke wandeling gaan maken met een paar anderen. Ik had nog geïnformeerd bij de receptie hoe zwaar de wandeling zou zijn maar daar konden ze niet echt een duidelijk antwoord op geven, het zou wel een beetje glibberig kunnen zijn want het had er veel geregend die week. Nou daar was dus niks van gelogen. Na ruim 3 kwartier waren we nog steeds heuvelop aan het klauteren door de blubber. En toen het eindelijk heuvel af ging werd het helemaal gevaarlijk, bijna iedere stap gleden we weg en ik ben dan ook een paar keer flink onderuit gegaan. Even doorgebeten en uiteindelijk met een zere knie en een broek vol modder weer bij hostel gekomen. Daar hebben we savonds fish and chips gegeten en dat ging er wel in na zo'n dag. Nog een filmpje gekeken en op tijd naar bed want de wekker ging weer vroeg.

Maandag was de eerste bestemming Waitomo, bekend om de vele grotten en glowworms. Daar heb ik een mooie wandeling gemaakt door 2 grotten. De eerste was echt fantastisch! Ik had me nog geen voorstelling kunnen maken van die glowworms maar het was als een hemel bomvol groene sterretjes. Echt miljoenen! Heel erg gaaf. De tweede was daarna wel iets minder indrukwekkend daar konden we vooral zien hoe stalagmieten en stalactieten zich vormen en er waren resten van een uitgestorven vogel te zien. Rond een uur of 2 werden we opgehaald voor de volgende bestemming, Mourea.

In Mourea verbleven we bij een Maori stam. Eerst kregen we uitleg over hoe we lid van de familie moesten worden om binnen te mogen komen. We moesten met de vrouwen voorop (want die zijn het belangrijkst) het pad naar de gemeenschappelijke ruimte oplopen. Halverwege moesten we even stilstaan bij onze eigen families en mensen uit onze familie die we moeten missen. Daarna mochten we doorlopen. Zonder schoenen mochten we naar binnen waar nu de mannen vooraan moesten zitten om de vrouwen te beschermen. Een Maori man vertelde en zong in Maori en daarna moesten we elkaar allemaal groeten door de neuzen 2 keer tegen elkaar aan te drukken. Dat duurde even met zo'n grote groep. Vervolgens nog een paar liedjes en toen was het tijd voor het eten. Na het eten werd de gemeenschappelijke ruimte omgebouwd tot een grote slaapzaal vol matrassen waar we met z'n allen naast elkaar hebben geslapen. Maar voor het slapen was het eerst tijd voor een show met veel zang en dans en uiteraard moesten we zelf ook meedoen. Erg gelachen.

Dinsdag ochtend vertrokken we vroeg om naar Rotorua te gaan. Daar zou ik afscheid nemen van de groep om naar het oosten te gaan en veel gingen naar het zuiden. Maar er is ergens een fout gemaakt met mijn boeking en toen ik al in de bus zat bleek dat er niet op mij was gerekend en dat ik dus niet mee kon. Dat was echt een flinke domper. Ineens kwam alle vermoeidheid eruit. Ik besefte me dat ik sinds mn laatste werkdag weinig rust had genomen en nu vloog ik alweer van ervaring naar ervaring. Dus van het negatieve gelijk iets positiefs gemaakt en besloten dat ik de dagen die ik nu 'verplicht' in Rotorua moet blijven eens lekker ga benutten met relaxen. Of zoals ze hier zeggen: Chillax! In mn kamer bleken ook 2 Finse meiden te zitten die ik al had ontmoet op de bus en we zijn dinsdag en woensdag lekker buiten de deur gaan eten en een biertje drinken. Vandaag hebben we gewinkeld en straks gaan we nog even op de night market kijken.

Morgen worden we om 12.30 opgehaald, hopen dat nu wel alles goed gaat. Mn plan is nu om in Gisborne van de bus te gaan om daar een tijdje te blijven en misschien op zoek te gaan naar werk maar ik hoorde vandaag dat dat misschien geen mogelijkheid is dus dat moet ik nog even afwachten.

Jullie gaan weer van me horen!

Liefs, Wendy

  • 27 November 2014 - 06:12

    Noor:

    Wen, leuk om wat van je te horen! Goed te horen dat je zo lekker aan het reizen bent en geniet! Goede keus om een kaartje te boeken bij de hop-on-hop-off maatschappij zodat je veel verschillende plekken kunt bewonderen en mensen kan ontmoeten :) Ik kijk alweer uit naar je volgende update! Hoop dat het morgen goed gaat, denk het vast wel ;) Liefs! X

  • 27 November 2014 - 06:35

    Chantal Nooij :

    Hee Wen! Fijn om wat van je te lezen! Klinkt allemaal erg tof! Xxx

  • 27 November 2014 - 08:15

    Jessy:

    Gelukkig al snel weer een update, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. En ja helaas zit er wel eens wat tegen. Ik zag op.fb al wat foto's langskomen. Ik verheug me nu al op de volgende update. En blijf goed voor je zelf zorgen. Xxxx

  • 27 November 2014 - 08:22

    Kiki:

    Gaaf Wen, je bent flink aan het ondernemen! Bijzonder hoe een ander leven je dan opeens hebt en hoe je jezelf daar zo weer in kan plaatsen. Ga me ook maar eens aanmelden voor de mailinglijst want dat had ik nog niet gedaan. Succes in Gisborne dit weekend, zie je kansen! :) Liefs, Kiki

  • 27 November 2014 - 09:09

    Marion:

    Heerlijk om weer van je te lezen.Spreek je gauw weer.xx

  • 27 November 2014 - 12:56

    Dorien:

    Heeey wen! Wat een avontuur zeg. Je hebt al wat belangerijke beslissingen gemaakt zegt, Gelukkig allemaal goede keuze`s. En Lekker aan de wandel :). Goh dat je gewoon aan de andere kant van de wereld zit zeg. Ben wel blij dat we zo nog veel van je horen! Nou meid geniet er van. Hopelijk lukt het snel met een baan vinden!
    Liefs Dorien

  • 27 November 2014 - 22:00

    Stefan Pater:

    Wen, leuk om je verhaaltjes te lezen tot nu toe! Succes met werk zoeken, komt vast goed!
    -x-

  • 01 December 2014 - 10:18

    Tineke:

    Leuke verslagen Wendy, geniet maar en we hopen dat je gauw werk vindt, dan heb je weer wisselgeld om deze leuke dingen te blijven doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Backpacken

:-D

Recente Reisverslagen:

24 December 2014

Cactus Jack

05 December 2014

East cape!

27 November 2014

Kia Ora!

19 November 2014

Gearriveerd!

03 November 2014

Aftellen!
Wendy

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 4614

Voorgaande reizen:

16 November 2014 - 15 November 2015

Backpacken

Landen bezocht: